Dárci krevní plazmy dnes poprvé darovali v nových prostorách AGEL Transfúzní služby v Šumperku
10.4.2024
Dnešní odběrový den zahájil za všechny Pplk. Ing. et Ing. Ondřej Kropáček, náčelník oddělení vzdělávání VSŠ a VOŠ MO v Moravské Třebové. V roce 2023 přivedl do AGEL Transfúzní služby nejvíce nových dárců a dlouhodobě podporuje dárcovství krve a plazmy. Společně s ním si první odběrový den si nenechalo ujít 34 dárců plazmy.
„Prostory jsou jak pro dárce, tak i pro zaměstnance mnohem modernější, přívětivější a celkově větší. Za mě jsou největším vylepšením nová elektrická polohovací křesla na odběrovém sále. Každému dárci díky nim můžeme nastavit nejpohodlnější polohu a také držáky na nápoje doplňují maximální komfort při odběru. Mohu zhodnotit, že i díky přepravnímu výtahu je celková logistika transfúzních přípravků a plazmy mnohem jednodušší a rychlejší,“ uvedla Monika Bartošková, pověřená vedoucí sestra pracoviště v Šumperku.
Inovací se dostalo i laboratořím. „Máme kompletně nové moderní vybavení laboratoře virových markerů a laboratoře imunohematologie. Transfúzní přípravky budou pro příjemce transfúze bezpečnější díky novému NAT analyzátoru Panther. Nový je i analyzátor na vyšetření sérologie virových markerů a nový analyzátor pro vyšetření krevní skupiny, Rh fenotypu a screeningu protilátek u dárce. Vyšetření budou díky analyzátorům nejen rychlejší, ale přístroje umožňují testy, které se doposud dělaly ručně, provádět automaticky,“ vysvětluje Mgr. Michaela Šimečková, vedoucí laboratoře AGEL Transfúzní služby.
Novinkou je i nový dárcovský informační systém. Na dotaz, jak se zvládl přechod na nový systém, odpověděla Jitka Dvořáková, administrativní pracovnice evidence: „Dnes se mi pracovalo velmi dobře. Měla jsem obavu, jestli všechno zvládnu bez chyb, ale šlo to nakonec velmi dobře. Nový informační systém je velmi intuitivní a už teď vím, že jsem se strachovala zbytečně. Vše fungovalo skvěle. Nynější prostory evidence nabízí dárcům mnohem diskrétnější zázemí a vyvolávací systém také urychluje cestu dárce. Jsem tady spokojená.“
„Děkujeme všem dárcům, že to s námi dnes zvládli a byli trpěliví! Každý nový začátek s sebou přináší nové výzvy, kterým jsme se společně postavili a drobné problémy úspěšně vyřešili,“ doplnila Marcela Kučerková, referent marketingu.
Součástí nových prostor pro dárce je například pult s obsluhou, automat na kávu a vodu, audiovizuální výbava čekárny, samozřejmostí je klimatizace a připojení na Wifi, vyvolávací kiosek, skříňky pro uschování věcí či dárci oblíbený automatický obouvač návleků. Rekonstrukce byla financována Skupinou AGEL z vlastních prostředků ve výši 115 milionů korun.
ZpětKontakt pro média
Mgr. Radka Miloševská
tisková mluvčí AGEL
press@agel.cz
Kontakt neslouží k objednávání pacientů na vyšetření, očkování a výdeji výsledků vyšetření
Kontakty na veškeré společnosti skupiny AGEL najdete v sekci Společnosti skupiny AGEL