Logo

PARTNER VAŠEHO ZDRAVÍJsme součástí skupiny AGEL, nejúspěšnějšího soukromého poskytovatele zdravotní péče ve střední Evropě.

Rychlý kontakt

800 300 600 (Šumperk)
800 300 900 (Bruntál)

Informace pro dárce

Dárci krevní plazmy dnes poprvé darovali v nových prostorách AGEL Transfúzní služby v Šumperku

10.4.2024

Dnešní odběrový den zahájil za všechny Pplk. Ing. et Ing. Ondřej Kropáček, náčelník oddělení vzdělávání VSŠ a VOŠ MO v Moravské Třebové. V roce 2023 přivedl do AGEL Transfúzní služby nejvíce nových dárců a dlouhodobě podporuje dárcovství krve a plazmy. Společně s ním si první odběrový den si nenechalo ujít 34 dárců plazmy.

„Prostory jsou jak pro dárce, tak i pro zaměstnance mnohem modernější, přívětivější a celkově větší. Za mě jsou největším vylepšením nová elektrická polohovací křesla na odběrovém sále. Každému dárci díky nim můžeme nastavit nejpohodlnější polohu a také držáky na nápoje doplňují maximální komfort při odběru. Mohu zhodnotit, že i díky přepravnímu výtahu je celková logistika transfúzních přípravků a plazmy mnohem jednodušší a rychlejší,“ uvedla Monika Bartošková, pověřená vedoucí sestra pracoviště v Šumperku.

Inovací se dostalo i laboratořím. „Máme kompletně nové moderní vybavení laboratoře virových markerů a laboratoře imunohematologie. Transfúzní přípravky budou pro příjemce transfúze bezpečnější díky novému NAT analyzátoru Panther. Nový je i  analyzátor na vyšetření sérologie virových markerů a nový analyzátor pro vyšetření krevní skupiny, Rh fenotypu a screeningu protilátek u dárce. Vyšetření budou díky analyzátorům nejen rychlejší, ale přístroje umožňují testy, které se doposud dělaly ručně, provádět automaticky,“ vysvětluje Mgr. Michaela Šimečková, vedoucí laboratoře AGEL Transfúzní služby.

Novinkou je i nový dárcovský informační systém. Na dotaz, jak se zvládl přechod na nový systém, odpověděla Jitka Dvořáková, administrativní pracovnice evidence: „Dnes se mi pracovalo velmi dobře. Měla jsem obavu, jestli všechno zvládnu bez chyb, ale šlo to nakonec velmi dobře. Nový informační systém je velmi intuitivní a už teď vím, že jsem se strachovala zbytečně. Vše fungovalo skvěle. Nynější prostory evidence nabízí dárcům mnohem diskrétnější zázemí a vyvolávací systém také urychluje cestu dárce. Jsem tady spokojená.“

„Děkujeme všem dárcům, že to s námi dnes zvládli a byli trpěliví! Každý nový začátek s sebou přináší nové výzvy, kterým jsme se společně postavili a drobné problémy úspěšně vyřešili,“ doplnila Marcela Kučerková, referent marketingu.

Součástí nových prostor pro dárce je například pult s obsluhou, automat na kávu a vodu, audiovizuální výbava čekárny, samozřejmostí je klimatizace a připojení na Wifi, vyvolávací kiosek, skříňky pro uschování věcí či dárci oblíbený automatický obouvač návleků.  Rekonstrukce byla financována Skupinou AGEL z vlastních prostředků ve výši 115 milionů korun.

Zpět